e-Mathisis
Δεν ήσουν ποτέ ξανά τόσο κόντα στο καλύτερο περιβάλλον μάθησης.
Το μάθημα δεν είναι απλώς μια βιντεοκλήση.
Το e-Mathisis έχει σχεδιάσει και υλοποιεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα εξ αποστάσεως μαθημάτων που απευθύνονται σε όλους τους μαθητές της χώρας.
Τα μαθήματα αυτά αφορούν σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου και του Λυκείου. Η μέχρι τώρα εφαρμογή του προγράμματος κρίνεται εξαιρετικά επιτυχημένη, όπως καταδεικνύεται το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό συμμετοχής και ανταπόκρισης των μαθητών καθώς και από τα σχόλια μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται με τη μέθοδο της «σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», χρησιμοποιώντας την ολοκληρωμένη σουίτα εφαρμογών της Microsoft (Office365).
Σε αυτά τα μαθήματα ο μαθητής μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή ή ενός tablet παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη διδακτική διαδικασία σε μία εικονική τάξη. Ο εκπαιδευτικός μετατρέπει την οθόνη του σε έναν διαδραστικό πίνακα στον οποίο μπορεί να προβάλλει παρουσιάσεις, να τρέχει εκπαιδευτικά λογισμικά ή video και να πληκτρολογεί, να γράφει και να σχεδιάζει με μια ηλεκτρονική πένα, όπως θα έγραφε σ’ ένα τετράδιο ή έναν «μαυροπίνακα». Επίσης, κάθε μαθητής μπορεί να παρεμβαίνει, να ρωτάει και να αναπτύσσει τις απόψεις του.
Ένα μάθημα «σύγχρονης εκπαίδευσης» δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μάθημα που πραγματοποιείται στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο ψηφιακό κόσμο από γραφήματα, πίνακες, εικονικά πειράματα, φωτογραφίες και video για να μετατρέψει τη διδασκαλία σε μια συναρπαστική μαθησιακή εμπειρία. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να θέτουν σε κοινή χρήση αρχεία και εκπαιδευτικό υλικό, να δημοσιεύουν ανακοινώσεις, να διαχωρίζουν την τάξη σε ομάδες έργου και να παρακολουθούν την πρόοδό τους. Επιπλέον, μπορούν να δημιουργούν, να αναθέτουν και να βαθμολογούν διαγωνίσματα, να προσφέρουν εξατομικευμένη εκπαίδευση με τα σημειωματάρια τάξης του OneNote καθώς και να αναθέτουν και να βαθμολογούν εργασίες. Επιπλέον, οι μαθητές μπορούν να συνεργάζονται οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε και από οποιαδήποτε συσκευή.
Σε αυτά τα μαθήματα ο μαθητής μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή ή ενός tablet παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη διδακτική διαδικασία σε μία εικονική τάξη. Ο εκπαιδευτικός μετατρέπει την οθόνη του σε έναν διαδραστικό πίνακα στον οποίο μπορεί να προβάλλει παρουσιάσεις, να τρέχει εκπαιδευτικά λογισμικά ή video και να πληκτρολογεί, να γράφει και να σχεδιάζει με μια ηλεκτρονική πένα, όπως θα έγραφε σ’ ένα τετράδιο ή έναν «μαυροπίνακα». Επίσης, κάθε μαθητής μπορεί να παρεμβαίνει, να ρωτάει και να αναπτύσσει τις απόψεις του.
Ένα μάθημα «σύγχρονης εκπαίδευσης» δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μάθημα που πραγματοποιείται στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο ψηφιακό κόσμο από γραφήματα, πίνακες, εικονικά πειράματα, φωτογραφίες και video για να μετατρέψει τη διδασκαλία σε μια συναρπαστική μαθησιακή εμπειρία. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να θέτουν σε κοινή χρήση αρχεία και εκπαιδευτικό υλικό, να δημοσιεύουν ανακοινώσεις, να διαχωρίζουν την τάξη σε ομάδες έργου και να παρακολουθούν την πρόοδό τους. Επιπλέον, μπορούν να δημιουργούν, να αναθέτουν και να βαθμολογούν διαγωνίσματα, να προσφέρουν εξατομικευμένη εκπαίδευση με τα σημειωματάρια τάξης του OneNote καθώς και να αναθέτουν και να βαθμολογούν εργασίες. Επιπλέον, οι μαθητές μπορούν να συνεργάζονται οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε και από οποιαδήποτε συσκευή.
Το εκπαιδευτικό υλικό αποθηκεύεται και ταξινομείται οργανωμένα στο ψηφιακό τετράδιο του μαθητή, στο οποίο έχει πρόσβαση κάθε στιγμή.
Η δυνατότητα αυτή είναι σημαντική, αρκεί να σκεφτεί κανείς πόσες φορές θα ήθελε ένας μαθητής να ξαναέβλεπε τον πίνακα των παραδόσεων παλαιότερων μαθήματων. Αυτή η δυνατότητα είναι πλέον πραγματικότητα.
Ο μαθητής από το γραφείο του σπιτιού του με ένα απλό «κλικ» εισέρχεται στην ψηφιακή αίθουσα διδασκαλίας μέσω ενός Η/Υ ή ενός tablet και αλληλεπιδρά με τον εκπαιδευτικό, όπως σε μια πραγματική αίθουσα.